3 S

Zıııııııııııııır zıııııııııııııır zııııı



- Efendim.
- Lebd beni yaz!
- Emin misin?
- Evet. Yaz beni.







Şebnem. Namı değer; Şebo. Bankacı. Memur filan değil. Özel sektörde, güzel bi kariyerde... Birkaç aydır bir sevgilisi var. Adam avukat. İş için tanışmışlar. Flört biraz. Birsüre sonra da aynı evde yaşamaya başladılar.



Başlangıçta her şey iyiydi. Sonra adam şikayet etmeye başlamış. “Yatakta koyun gibi yatma” demiş. Şebo üzülmüş ama memnun etmeye çalışmış. Bu sefer de “ors. gibi nerden biliyosun bunları” demiş. Şebo daha çok üzülmüş ama susmuş. “Eski sevgilin mi daha iyiydi, ben mi?” bile demiş. Bunu diyen 40 yaşında, etiketi olan, dışarıdan baktığında düzgün duran biri.



Bizle de tanıştı herif. Bizim yanımızda da aşağılamaya devam etti. “Sen ne iş yapıyosun ki” demeler, “seni kim napsın”lar, “sen kimsin ki”ler vs. Dayanamayıp arkadaşımızı savunuyorduk. Bu sefer Şebo sevgilisini koruyordu. İşler hem karışıyor hem de iyice ters gidiyordu…



Şebo önceleri buluşmalarımıza yalnız gelmeye başladı, sevgilisini getirmemeye. Sonra kendi de gelmemeye başladı. Telefonda dertleşirdi, görüşemesek de. Arada bir de mail. Sonra “naber? Nasılsın? Hoşçakal” oldu konuşmalarımız. Ardından hem telefonlar, hem mailler kesildi. Bir şeyler oluyordu, biliyorduk. Sadece, arkadaşımız mutlu diye susuyorduk…



Böyle 3 ay daha geçti…



Bir gece 4’de çaldı telefonum. İyi haber olmadığı belliydi. Açtım hemen. Şebo ağlıyordu. Ses tonunu tarif etmem olanaksız! “Nolur gel” dedi.



Tek gitmeye cesaret edemedim. Metin’i aradım. Birlikte gittik.



Kapı aralıktı. İçerisi karanlıktı. Ürkerek girdik. Şebo yatağın ortasında oturmuştu. Her yer kandı. Dudağı, kaşı patlamıştı. Titriyordu. Korkunç görünüyordu. Korktum. Laf değil, gerçekten korktum!



İçerideki odadan herif çıktı. Metin’le yüzyüze geldiler. “Gidin burdan” filan dedi bize. Dinlemedik tabi ki. Polis çağırmakla tehdit ettik. Metin Şebo’yu kucakladı, ben herifi itekledim. Çıktık, aslında kaçtık.



Herif benim eve bildiğinden, Metin’e gittik. Şebo’ya biraz pansuman filan yaptık. Konuşmaya başladım sonra ben; kurulmuş gibi, kudurmuş gibi.



“Kızım neden sana böyle davranmasına izin veriyorsun? 3S kurallarını unuttun mu? Neden Şebo neden? Sen bunu haketmiyorsun.”



Konuşuyordum deli gibi. Hayır, bağırarak değil ama durmadan konuşuyordum. Hep aynı şeyleri, farklı kelimelerle söylüyordum. Aklım almıyordu çünkü. Böyle bi kadının aşağılanmasını, dayak yemesini hazmedemiyordum…



Sonra Şebo konuştu:
Beni aldatmış. İnanabiliyor musun?”








*3 S kuralı
Seks: Adam yatakta iyi olmalıdır. İyi’nin boyutla veya süreyle ilgisi yoktur.
Saygı: Adam herkesin içinde ya da arkadaşların yanında doğru düzgün davranmalıdır. Tartışmamalıdır. Onurlandırmalıdır.
Sevgi: Adam yalnızken gözünün içine bakmalıdır. Yüzünü okşamalıdır.

5 leblebi:

penelope dedi ki...

şeboooo..kızıııımmm alllooooo..ne işin var bu adamla be..neyi sevebilir ki seni sevsin bu adam.kendini bile sevmıyor baksana ezik..

niye kullanılmaya en müsait duygumuz şu aptal sevgi arsızlığımızdır..zaptetmeli...
üzüldüm...

küfkedisi dedi ki...

arkadaşına çok geçmiş olsun. avukat olmakla, etiketlenmekle olmuyor bu işler. içindeki hayvanı eğitmeli önce. bu kompleksi insandan kurtulmuştur umarım arkadaşın.

"leb" demeden... dedi ki...

@penelope
evt. sanırım genlerimizde var. bizi sevsin diye herşeyi yapıyoruz. halbuki bi dur. sen sevilmeyecek biri misin ki kendini paralıyorsun.


@küfkedisi
Kurtuldu da o kadar kolay olmadı.

Şebo'nun maceralarını yazmaya devam edeceğim .)

Adsız dedi ki...

gende değil.. memde o..
bir erkeğin üzerinden var olması öğretilmiş kadına..

ama bu biraz daha farklı bi ilişki türü..

şiddete varınca sesini çıkarabilmesi bile bi şans..
kimi bu ilişkileri ölene kadar bırakamıyor..

atalet

Adsız dedi ki...

bak bu yazıya da aynı şeyi yazmışım..

benim bir psikiatr arkadaşım var..
evliyken kendisi aynı yollardan geçtikten sonra ancak kendi durumunu farketti..
son şiddetten sonra.. günlerce yoğun bakımda kaldı..
adam hala çok seviyorum diyordu..

sonra boşandı.. ve aile içi şiddetle ilgilenmeye başladı..

atalet

Bookmark and Share